آخرین اخبار اقتصادی جنگ روسیه و اوکراین/ کاهش قیمت طلا، نفت و بیت‌کوین

به گزارش تجارت‌نیوز، پانزدهمین روز جنگ روسیه و اوکراین در جریان است و اقتصاد و بازارهای جهانی تحت تاثیر آن قرار گرفته‌اند.

نوسانات قیمت طلا، نفت و بیت‌کوین

قیمت اونس در روزهای گذشته تحت تاثیر اخبار مربوط به جنگ اوکراین و روسیه، نوساناتی داشت و وارد کانال دو هزار دلاری شده بود. اما اکنون با روندی نزولی به ۱۹۸۲ دلار رسیده است.

قیمت نفت، نیز نوساناتی دارد. در این لحظه، هر بشکه نفت برنت با روندی افزایشی ۱۱۵،۶ دلار معامله می‌شود. البته در روزهای گذشته قیمت نفت از ۱۳۰ دلار هم گذشته بود.

روند کاهشی قیمت بیت‌کوین

اما در وجهی دیگر از واکنش بازاراها به جنگ روسیه و اوکراین، قیمت‌ بیت‌کوین نیز نوساناتی دارد.

بر اساس اعلام کوین‌مارکت‌کپ، قیمت بیت‌کوین در لحظه تنظیم این خبر کاهشی است. ببت‌کوین در ۲۴ ساعت اخیر ۶،۷۱ درصد کاهش قیمت داشته و به نرخ ۳۹۱۹۷ دلار رسیده. این در حالی است که روز گذشته از ۴۱ هزار دلار هم گذشته بود.

اخبار اقتصادی جنگ روسیه و اوکراین

اروپا به تدریج اتکا به انرژی روسیه را قطع می‌کند

-رهبران اتحادیه اروپا خرید نفت، گاز و زغال سنگ روسیه را به تدریج متوقف می‌کنند اما بعید است به اوکراین اجازه عضویت سریع را بدهند.

در پیش نویس بیانیه ۲۷ رهبر اتحادیه اروپا که برای این اجلاس آماده شده، آمده است: جنگ تجاوزکارانه روسیه یک تغییر بنیادین در تاریخ اروپاست. در مواجهه با بی‌ثباتی فزاینده، رقابت استراتژیک و تهدیدات امنیتی، ما تصمیم گرفتیم که مسئولیت بیشتری در قبال امنیت خود پذیرفته و گام‌های قاطع بیشتری در جهت ایجاد حاکمیت اروپایی خود، کاهش وابستگی‌هایمان و طراحی یک مدل رشد و سرمایه‌گذاری جدید برای سال ۲۰۳۰ برداریم. این یک نقطه عطف برای اتحادیه اروپا است، زیرا روسیه بزرگترین تامین‌کننده انرژی آن است که بیش از ۴۰ درصد گاز، بیش از یک چهارم واردات نفت و تقریبا نیمی از زغال‌سنگ خود را تامین می‌کند (ایسنا).

آمریکا: تحریم‌های روسیه زمان انقضا ندارند

-جینا ریموندو وزیر بازرگانی آمریکا: تحریم‌ها و کنترل‌های صادراتی که آمریکا و متحدان آن علیه روسیه وضع کرده‌اند، زمان انقضا ندارند.

این تحریم‌ها برای مدت طولانی اعتبار خواهند داشت. دولت آمریکا آماده است تا جایی که امکان دارد به اجرای تمهیدات خود برای وارد کردن سختی بر روسیه ادامه دهد (ایرنا).

مطالب مرتبط
ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.