آیا خرید دوج کوین به‌صرفه است؟

آینده سهم کدام یک از این رمزارزها است و چه انتخابی می‌تواند در آینده، ولو آینده دورتر، شما را به سود و دارایی بیشتر برساند؟ شاید هم‌اکنون بازار کریپتوکارنسی یک بازار پرفرازونشیب و متزلزل باشد، اما بدون شک سرمایه‌گذاری طولانی‌مدت در آن بهترین انتخاب مالی است که در طول زندگی خواهید داشت.

بااین‌وجود، آیا اکنون هم می‌تواند نگاه‌ها را به خودش جلب کند؟ برای مثال، خرید دوج کوین انتخابی است که بتوان به آینده آن خوش‌بین بود؟ خب اینها سؤالاتی است که برای رسیدن به جواب آنها نیاز به بررسی، تحقیق و درنظرگرفتن چندین و چند فاکتور مختلف وجود دارد. ما در این مطلب سعی می‌کنیم این راه طولانی را کوتاه‌تر کنیم و درباره سود خرید دوج کوین و ارزشمند بودن این رمزارز پرقدرت با شما صحبت کنیم. همراه ما بمانید تا به پاسخ سؤال‌های مطرح شده برسیم.

آشنایی مختصر با دوج کوین

دوج کوین، آلت‌کوین یا میم کوینی است که به کاربران پلتفرم‌های سرگرمی مثل توییتر و ردیت پاداش داده می‌شود. این کوین در اصل رمزارزی است که توسط بیلی مارکوس و جکسون پالمر در اواخر سال ۲۰۱۳ ایجاد شد. سازندگان این رمزارز وقتی به فکر تولید و ساخت آن بودند هیچ توجهی به پذیرش آن از طرف بازار یا بازاریابی موفق آن نداشتند. بلکه فقط می‌خواستند یک سیستم پرداخت آنلاین ساده و دوستانه بسازند.

اشنایی با دوج کوین

این ایده‌ای بود که مارکوس درباره ساخت این رمزارز با پالمر به اشتراک گذاشت و پالمر هم با درنظرگرفتن این ایده، لوگوی آن را از یک سگ ژاپنی به نام شیبا الهام گرفت. شیبا آن روزها بسیار معروف شده بود و مردم هم آن را درست با شخصیتی دوستانه و ساده می‌شناختند. اسم این رمزارز هم در نهایت بر اثر یک تلفظ اشتباه از نام سگ در انگلیسی (Dog – دوج) الهام گرفته شد.

این رمزارز فورکی از لاکی کوین (lucky coin) است و بر اساس الگوریتم اسکریپت (Scrypt) توسعه پیدا کرده است. همچنین دوج‌کوین بر اساس روش اثبات کار (استخراج) تولید می‌شود و هیچ محدودیتی در استخراج آن وجود ندارد، اما نکته مهمی که باعث شده نرخ تورم سالانه این رمزارز را ثابت نگه دارد محدود بودن تعداد واحدهایی است که هرسال استخراج می‌شوند.

ایلان ماسک و دگرگونی دوج کوین

ایلان ماسک یکی از افرادی است که علاقه خاصی به این رمزارز دارد و همواره حمایت خودش را از آن در صفحه توییتر خود مشخص کرده است. دور از انتظار نیست اگر موفقیت یا خرید‌وفروش یک رمزارز به حمایت فرد شناخته‌شده و معروفی وابسته باشد. همین باعث شده تا افراد زیادی به سمت خرید دوج کوین روی بیاورند و به اعتماد و پیروی از ایلان ماسک، خرید این رمزارز را، خریدی موفق و آینده‌دار بدانند.

قابلیت‌ها و مزایای خرید دوج کوین

دوج کوین امروز دیگر یک میم کوین برای سرگرمی و تفریح نیست. بلکه حالا بعد از گذشت حدود ۸ سال توانسته سهم مهمی از بازار ارزهای دیجیتال را برای خود کند. مزایای مهمی که این رمزارز دارد، باعث شده تا دوج کوین بتواند به رتبه سیزدهم بازار از بین هزاران رمزارز برسد. این مزایا را می‌تواند در موارد زیر خلاصه کرد:

  1. هزینه: دوج‌کوین معاملات سریع و هزینه معاملات بسیار کمی دارد. همین مهم‌ترین دلیل معامله‌گران برای خرید دوج کوین است.
  2. عرضه نامحدود: اگرچه در ابتدا دوج‌کوین را با تعداد محدود ۱۰۰ میلیاردی عرضه کردند، اما مدتی بعد عرضه دوج کوین نامحدود شد و سود خرید دوج کوین توجه کاربران را به خودش جلب کرد.
  3. انجمن بزرگ: بیش از ۰۰۰,۱۰۰ عضو در پلتفرم‌های ردیت، توییتر و گروه‌های دوستانه این برنامه‌ها عضو انجمن دوج کوین هستند.
  4. امور خیریه: این روزها یک تجارت موفق تجارتی است که امور انسان‌دوستانه و خیر را هم در رأس کارهای خود داشته باشند. کاربرانی که خرید دوج کوین را انجام می‌دهند در انجام کارهای خیر و انسانی هم شریک هستند. در یکی از اقدام‌های قابل‌توجه، کاربران با یک خیریه آب همکاری کردند تا آب پاک به مردم یکی از مناطق محروم کنیا برسد.
  5. سرعت پردازش تراکنش: دوج کوین از سرعت پردازش بسیار سریعی بهره می‌برد که باعث شده استخراج و خرید دوج کوین نسبتاً ساده و امکان پردازش سریع‌تر بلوک را داشته باشد. بلوک یک‌بار در دقیقه ایجاد می‌شود، یعنی ۲.۵ برابر سریع‌تر از LTC و فقط ۴ تأیید بلاک‌چین دوج کوین برای تکمیل مبادله موردنیاز است.
  6. کارمزد خرید: دوج یکی از رمزارزهایی است که کمترین نرخ کارمزد را دارد. همین باعث شده تا کاربران نگاه ویژه‌ای به این رمزارز داشته باشند و سود خرید دوج کوین برای آنها قابل‌توجه باشد. کارمزد متوسط معاملات دوج کوین بیش از ۰.۰۱ دلار نیست.

قابلیت‌ها و مزایای خرید دوج کوین

سابقه دوج کوین

اگرچه دوج کوین به‌عنوان یک شوخی مطرح شد اما طولی نکشید که این شوخی توانست یکی از پایه‌‌های اصلی رشد بازار رمزارزهای دیجیتال باشد. رشدی که دوج کوین تا اواخر سال ۲۰۱۷ داشت بسیار قابل‌توجه بود، اما بااین‌وجود در سال ۲۰۱۸ کل بازار رمزارزها سقوطی نابهنگام داشت که دوج کوین هم از قافله عقب نماند. ارزش بازار دوج کوین برای اولین‌بار در همان دوران حباب سال ۲۰۱۷ – ۱۸ از ۱ میلیارد دلار گذشت. در تابستان ۲۰۱۹، دوج کوین به همراه بقیه رمزارزهای بازار کریپتو شاهد افزایش ارزش دیگری بود.

خرید دوج کوین از وقتی که این رمزارز وارد لیست صرافی بایننس شد، یک‌بار دیگر استقبال قابل‌توجهی را به خود دید. در آن زمان بسیاری فکر کردند، ایلان ماسک، مدیرعامل شرکت تسلا (TSLA) این سکه را در یک توییت رمزآلود تأیید کرده است و اعتباری که ماسک به این رمزارز داد، سود خرید دوج کوین را برای خریداران و معامله‌گران آن چندین برابر کرد. نکته مهمی که باعث شده دوج کوین همچنان به فعالیت‌ها و تجارت خود ادامه دهد، تمرکز اصلی توسعه‌دهندگان آن نیست، بلکه جامعه فعال ماینرهای آن قوه تحرک و حفظ اصلی این رمزارز است.

سال ۲۰۲۱ ماسک آشکارا یک‌بار دیگر از این رمزارز حمایت کرد. او در ماه می ۲۰۲۱ در توییتی از همکاری خودش با توسعه دهندگان این سکه خبر دارد. در ماه اکتبر، سازمان AMC  اعلام کرد که دوج کوین را برای خرید کارت هدیه دیجیتال تا پایان سال می‌پذیرد و به این ارز رمزنگاری مبتنی بر میم اعتبار بیشتری داد. در ۸ اکتبر ۲۰۲۱، رتبه‌بندی ارزش بازار دوج کوین با ارزش بازار ۳۱. میلیارد دلار در رتبه ۱۰ قرار داشت که به طور قابل‌توجهی بالاتر از جایگاه ۴۸ و ۳۳۹ میلیون دلاری آن در سال گذشته بود.

روش‌های خرید دوج کوین

به‌طورکلی معامله دوج کوین بسیار آسان است. اگر قصد خرید دوج کوین را داشته باشید می‌توانید در صرافی والکس خرید یا فروش دوج کوین را انجام دهید. والکس صرافی یکی از صرافی‌های معتبر داخلی است که تا امروز توانسته با داشتن بستری امن و مطمئن، اعتماد کاربران و معامله‌گران خود را جلب کند. اگرچه دوج کوین در سال اخیر قیمت‌ها و ارزش‌های متعددی را به خود دید و تا قله هم صعود کرد، اما هنوز هم رمزارزی است که می‌توان به آینده آن خوش‌بین بود. برای مثال دوج کوین در یک سال گذشته همچنان از جمله رمز‌ارزهایی است که در مقایسه با سال پیش، رشد کرده است. این موضوع می‌تواند معامله گران را به سود خرید دوج کوین امیدوارتر کند.

مطالب مرتبط
ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.