روش کسب سود ربات‌های معامله‌گر

براساس داده‌های جدید منتشرشده توسط بلومبرگ، ربات‌های معاملاتی رمزارزی با پیاده‌سازی تکنیکی که در این صنعت به نام تجارت ساندویچی (sandwich trading) شناخته می‌شود، صدها میلیون دلار سود از طریق اکوسیستم اتریوم کسب می‌کنند.

به گزارش سایت کریپتو گلوب، اصطلاح «تجارت ساندویچی» به فرآیندی اشاره دارد که در آن، یک ربات توسط توسعه‌دهندگان نرم ‌افزار برنامه‌ریزی می‌شود تا زمانی که معامله‌گر دیگری در حال تلاش برای خرید یک دارایی رمزارزی بر روی یک بلاکچین، مانند اتریوم یا کاردانو است، آن را تشخیص دهد. ربات با این امید که زودتر تراکنش را تکمیل کرده و قیمت آن دارایی را بالا ببرد، سفارشی را بر روی همان توکن ایجاد می‌کند. سپس، ربات با فروش توکن به معامله‌گر اصلی با قیمت بالاتر، ساندویچ را کامل می‌کند.

به گزارش بلومبرگ، توسعه‌دهندگان، اکوسیستم اتریوم را با ربات‌ها پر کرده‌اند و با ضرر رساندن به سایر معامله‌گران، سودهای بی‌شماری را به دست آورده‌اند. بلومبرگ ادعا می‌کند این روش به قدری سودده است که به دلیل تعداد زیاد ربات‌هایی که تجارت ساندویچی را انجام می‌دهند، اجرای آن روز به روز دشوارتر می‌شود.

نتیجه نهایی، گسترش ربات‌های «تجارت ساندویچی» به سایر بلاکچین‌ها، به ویژه سولانا، پالی‌گان و اولانچ، بوده است. این موضوع باعث افزایش ناگهانی و تصاعدی در ترافیک این آلت ‌کوین‌ها شده و با افزایش ازدحام، شبکه‌های آنها را تحت فشار قرار داده است.

در ادامه گزارش بلومبرگ آمده که سولانا برای رسیدگی به این مشکل، در ماه ژانویه مجبور شد تغییرات جدیدی را در شبکه خود اعمال کند که از جمله این اقدامات، می‌توان به کنترل جریان اشاره کرد.

مطالب مرتبط
ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.